söndag 7 mars 2010

7 mars

Människor runt omkring säger: "Försök att se det positiva", "Försök att njuta av livets goda", "Försök att njuta av dagen" försök, försök och försök. Försök att sätta er in i hur det skulle kännas om din sambo, din man/fru, ditt/dina barn, din mamma/pappa eller någon annan närstående skulle drabbas av cancer. Nä det går inte, förrän man själv är där. Tro mig jag vet. Vi kan alla dö men man går inte runt och tänker på det varje dag förrän man kommer döden så nära som vid en sjukdom. Min syster sade till mig: "Man blir ju inte direkt glad när man läser din blogg". Nä och det är inte själva syftet heller. Syftet är att det är ett sätt för mig att bearbeta och förlika mig med tanken att min sambo varit nära döden. Detta är inte film utan hämtat direkt från verkligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar