lördag 27 mars 2010

27 mars


I dag var jag uppe med tuppen. Känner mig ganska pigg för en gångs skull. Däremot har jag en massa negativa tankar just nu som fräter sönder mig inifrån. Mitt i allt elände så håller försäkringskassan på att krångla också. Jag har inte fått min utbetalning av närståendepenning, vilket betyder inga pengar till räkningar =( Jag blir så arg för alla kan ju bli sjuka och det är dom som är mest utsatta. Här är man en skötsam person, som har skaffat sig en universitetsutbildning, jobbar och betalar skatt men man möts som en kriminell. Jag blev så illa bemött av en handläggare på försäkringskassan häromdagen, som hånade mig när jag sade att det är angeläget att veta när utbetalningen kan ske. Jag kände mig verkligen underlägsen och fylld med skam. Ska man behöva känna så efter allt vad vi har gått igenom. Jag skulle bara vilja skrika ut till alla högre makter vad vi gått igenom. Jag har varit hemma i 6 veckor och vårdat min sambo som har haft cancer. 6 veckor av mitt yrkessamma liv.

1 kommentar:

  1. Hej Nina!
    Usch, jag blir så arg när jag läser hur du blev bemött på Försäkringskassan! Vad är det med folk nuförtiden? Ingen empati eller förståelse för andra människors situation! Sånt ska ingen behöva utstå, och allra minst du som har varit med om så mycket jobbigt!
    Blev också arg när jag läste hur Johan blev anklagad för att vara missbrukare, helt otroligt hur de kan döma en person bara pga ett hälsotest!
    Sen vill jag även säga att jag tycker att du har väldigt fina och passande bilder till dina inlägg, de bidrar till stämningen i texten på ett jättefint sätt.
    Kram Frida

    SvaraRadera