torsdag 5 april 2012

5 april

Tempen har hållt sig under 37.5 nu i ett dygn vilket är bra. Johan har fått eget rum nu i allafall eftersom han är infektionskänslig. I dag tog jag med mig mat från Mc Donalds vilket var ren lycka för Johan och jag känner mig nöjd med att han lyckades äta upp allt. Sjukhusmaten är under all kritik. Flera patienter berättar om sin upplevelse av maten. Tänk att du mår illa hela tiden och är så sänkt att kroppen skriker efter näring då slänger de fram en svart plastlåda med överkokta grönsaker, pulvermos segt som slem och biffar som skosulor. Det är grejer det till en sjuk människa som behöver boosta immunförsvaret.

3 kommentarer:

  1. En dag i taget, vilka kämpar ni är! Tänker på er!

    SvaraRadera
  2. Hallå Nina !!
    Tänker på er. Tänk va bra vi hade det på Brännö , det är tur att man inte vet något om framtiden utan bara se den an men det är ett helvete oxå.
    Vi är oxå inne i en period av frustration ,spelar ingen roll vart man vänder röven så är den bak ( ursäkta språket ). Hälsa Johan och krama honom ifrån oss. Ha dina egna stunder, gråt ut och kom igen.så gör jag !!

    SvaraRadera
  3. Hej Bettina!
    Jag tänker ofta på vår Brännöresa och det ger mig styrka. Vilka fantastiska dagar vi hade :) Vi vet inget om framtiden och det är bara att fortsätta denna berg-och dalbana. Hälsa Göte också! Kram

    SvaraRadera