torsdag 29 mars 2012

29 mars

Det är helt fantastiskt att få träffa alla dessa levnadsglada positiva människor på B15. Alla dessa människor som lever med tiden emot sig men ändå lyckas behålla livsglädjen. Alla dessa kämpar som bara har ett mål i livet: Att få bli friska! Ingenting annat spelar någon roll. Hälsan och familjen betyder allt. Johan är en fighter. Han har aldrig klagat trots alla stick både här och där, slangar med diverse olika saker, illamående, viktnedgång och allvarliga infektioner. Han skämtar med sköterskorna friskt och han har bestämt sig för att leva. Om jag ska något positivt i allt detta så är det just ödmjukheten inför livet. Varenda sekund är värdefull och man ska njuta och försöka göra det bästa av tiden. Jag har lärt mig att omprioritera och försökt att sålla bort allt som tar negativ energi från mig. Johan och jag fick också två extra år tillsammans tack vare stamcellstransplantationen. Två år utan behandlingar med mycket glädje och många fina minnen. Vi har i allafall vunnit tid och hoppas även att denna cellgiftsbehandling kan ge oss lite mer extra tid tillsammans.

1 kommentar: