torsdag 9 december 2010

Jag har haft ont i magen i en veckas tid men har inte brytt mig så mycket om det utan trott att det är min IBS (Irritable Bowel Syndrome)som spökar för det är inget ovanligt att jag har ont i magen men det här har dock inte alls känt som symtomen som jag brukar ha. I natt fick jag i allafall krampaktiga smärtor som inte ville ge med sig och jag var alldeles kallsvettig och väckte Johan som var beredd på att åka in akut. Jag ringde vårdguiden och dom tyckte att jag i första hand skulle boka in en tid hos husläkaren eftersom jag inte hade någon feber. Det man ville kolla upp var en ev inflammation i tarmarna. I dag var jag i allafall hos min husläkare och dom tog prover bla ett CRP och han lyssnade och klämde på magen. Han tyckte jag var ett oklart fall och kunde självklart inte med säkerhet säga vad det var men proverna visade på en baktriell infektion och jag hade feber också när jag kom in. Troligvis en agressiv magsjuka men han var ändå inte helt säker. Jag ska i allafall vänta ut och hoppas på att det ger med sig och är det inte bättre efter helgen får jag återkomma. Man blir lite nedstämd när magen aldrig fungerar som den ska.
http://www.colonirritable.se/?gclid=COeChJ7O36UCFZgA3godVxkG1w

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar