lördag 4 december 2010

4 december


Jag känner mig lite upprörd i dag efter ha sett Nyhetsmorgon då dom har en stressforskare på plats som svarar på frågor om julstress. Jag tycker det rent ut sagt är patetiskt. Allvarligt talat blir folk stressade för att dom inte hinner köpa julklappar, städa, laga julmat och baka till alla släktingar kommer? Då har dom inte förstått vad julen handlar om. Då vet dom inte hur sårbart livet kan vara. Jag kan tala om vad man blir stressad av: Veta att ens man kan få återfall när som helst och dö men ändå så reser jag mig upp varje dag och lever för att jag inte har något val. Jag kan fortfarande bli väldigt upprörd över människor som klagar när dom är förkylda eller diverse bagateller när det finns dom som är allvarligt sjuka, människor som dör. Barn som förlorar sin föräldrar. Tänk alla människor som inte får fira jul med sin nära och kära. Det berör mig väldigt då jag vet hur det är att sitta på sjukhuset över jul och nyår och se sin älskade svårt sjuk. Hur tiden stannar för en själv men livet utanför snurrar på för fullt. Ja oftast tänker jag inte på den här tiden i våra liv men samtidigt så kommer den för alltid finnas med oss vart vi än går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar