söndag 19 december 2010

19 december


Julen börjar närma sig med stormsteg men jag kan inte riktigt njuta. Den rätta känslan vill inte infinna sig trots att jag brukar älska julen och allt som händer runt omkring den. Jag vet dock att jag bär på otroligt många olika känslor just nu som är svåra att tackla. Just den här perioden förra året var extremt jobbig med alla behandlingar och Johan var svårt sjuk så jag funderar och reflekterar mycket över det just nu också. Det är svårt att njuta över nuet som jag önskar att jag kunde. Jag önskar att den där känlsan av obehag kunde försvinna. Innan allt det här hände så tänkte jag inte på döden,vilket är naturligt men när man har konfronterats med den så finns den alltid närvarande och det är både på gott och ont. Det har varit en tung helg på många sätt. Jag har precis fått veta att en kvinna i Johans samtalsgrupp, som transplanterades ungefär samtidigt , har blivit en ängel. Mina tankar går till hennes familj i denna stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar