lördag 9 juli 2011

9 juli






"Life is what happens to you while you´re busy making other plans" (John Lennon). Nu har jag äntligen semester och jag som älskar sommaren (alla lata dagar på stranden, alla bad och alla kvällar ute) ska se till att njuta av varenda sekund trots allt som händer runt omkring oss. Nu mer än någonsin ska jag ta till mig detta citat och njuta av dagen. Vi vet inte vad som kommer att hända med Johan eller hur han kommer att må så vi kan inte planera något. Jag hoppas att han är så pass pigg så att vi kan åka på en kortare resa i allafall. Mest för att få lite miljöombyte. Jag läste i en annan blogg om en tjej som också har leukemi som beskrev att när man är sjuk har man inga stora drömmar som att få barn, köpa ett dyrt hus eller resa jorden runt utan det är små vardgaliga saker som att få uppleva solnedgång, kunna ta en promenad eller som i Johans fall bara kunna njuta av en god middag då han för det mesta är konstant illamående. Det är livet när man är sjuk. I dag har vi njutit av en grillkväll på stranden :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar