onsdag 6 juli 2011

6 juli


Optimist-javisst! De senaste dagarna, och nu när chocken återigen har lagt sig, så har jag börjat fundera och reflektera över den sista tiden och hur jag ska kunna göra det bästa av situationen. För det första har Johan och jag sökt en rehabiliteringskurs till hösten för att få verktyg för att kunna gå vidare, hämta kraft och för att träffa andra i samma situation. Tyvärr är ju dessa kurser vansinnigt dyra, vilket man inte har råd med när man är sjuk :( Men jag hoppas på att kunna få lite bidrag :) Sen har vi funderat på att åka till ett hälsohem under sommaren för ge kroppen och själen en rejäl boost. Jag har funderat mycket på det Johans läkare sade sist " Johan du är ung, i god fysisk form och har en bra kontakt med din kropp så du ska fortsätta att kämpa och fortsätta med din positiva livvsyn så kommer du fixa det här" :) Man blir glad när en läkare säger så. Det gav mig hopp och ett jävla anamma att vi ska klara det här tillsammans. Vi har ju klarat det förut. Sen har vi blivit ännu mer medvetna om vad vi äter. Det är ju ingen nyhet att tex antioxidanter kan minsken risken för vissa sjukdomar. Så just nu frossar vi i färgrika frukter och grönsaker som tex jordgubbar för att stärka immunförsvaret. Vi ska vinna över denna jävla cancer och jag ska göra allt som står i min makt för att Johan ska klara det här. I länken hittar ni infomration om boken "Maten som skyddar mot cancer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar