tisdag 1 juni 2010

1 juni


Oerhört många känslor i kroppen just nu......tacksamhet för att Johan lever blandat med förtvivlan och hopp. Jag är glad så länge både jag och Johan får ha hälsan i behåll men det låter så paradoxalt när man varit med om allt det här. Ordspråket " En frisk människa har många önskningar men en sjuk har bara en önskning" stämmer så bra. Det har hänt många saker de två senaste veckorna som fått mig att börja fundera och grubbla igen. Livet är en skör tråd och i morgon kan ljuset slockna. Samtidigt som man måste blicka framåt måste jag påminna mig själv om att det bara är ett halvår sen Johan låg för döden och det måste få ta tid att bearbeta allt. Det kommer ta lång tid att förlika sig med tanken att detta är något vi måste leva med resten av våra liv. Denna ständiga ovisshet och oro kommer för alltid att finnas där även om man lär sig att hantera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar