lördag 15 maj 2010

15 maj


Hemma efter en välförtjänt miniweekend på Torpa pensionat utanför Södertälje. Ett ställe jag verkligen kan rekommendera om man vill ha lugn och ro och inte är rädd för spöken. Det sägs nämligen att det spökar i vissa av rummen, för huset är från 1800-talet och många kända personer har bott där under årens gång. Vi bodde i William Booths rum, grundaren av frälsningsarmén, men där spökade det inte. Jag blev lite besviken men det är kul att alla rummen är döpta efter olika personer. Hela stämningen var lite spöklik och vi trodde först att vi skulle få bo själva i huset men det checkade in några lite senare på kvällen. Först när vi kom dit fick man eftermiddagskaffe och på kvällen åt vi trerätters middag på Glashyttans värdshus som ligger 300 meter bort och där var det bara vi och två par till som åt. Vi har verkligen njutit och tagit till vara på stunden.

3 kommentarer:

  1. GILLA-knapp :) nä nu har jag allt hängt för mycket på facebook!

    SvaraRadera
  2. Haha, du skulle gillat det här stället sis;)

    SvaraRadera
  3. det tror jag säkert, chillare som jag är ;)

    SvaraRadera