måndag 24 oktober 2011

Ljus i mörkret


Bit för bit börjar allt falla på plats i mitt liv. Alla frågetecken och funderingar som har tyngt mig under en längre tid börjar jag äntligen få svar på sakta men säkert . En klok person sade till mig efter ett långt samtal om livet att jag måste fokusera på vad som är viktigt för mig och jag kan inte göra allt samtidigt. Hon sade även att allt i livet är möjligt om viljan finns. Jag har funderat och funderat hela helgen och beslutat mig för att kämpa och att fokusera helhjärtat på min dröm. Jag ska vara positiv för det är sådan jag egentligen är. Jag älskar ju livet och jag vägrar att bli en bitter gammal tant som tycker livet är orättvist. Det sista jag behöver nu är att fylla mitt liv med negativ energi så jag ska fokusera på allt det som är bra. Även om jag inte är djupt troende tror jag på budskapet "Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar